نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1941
-
الف
+

۱۱۰ فلم متقاضی شرکت در سی و نهمین جشنواره فلم فجر ایران شدند

اسامی فلم‌ های متقاضی حضور در سی‌ ونهمین جشنواره فلم فجر ایران اعلام شد.

 به گزارش آی فیلم 2، اسامی 110 فلم متقاضی برای حضور در سی و نهمین جشنواره فلم فجر ایران منتشر شد.

 بنا به گفته «مسعود نجفی» مدیر ارتباطات عامه این جشنواره، ۳۲ فلم این لست ساخته کارگردان‌های فلم‌اولی هستند و حدود ۵۰درصد این فلم‌ها واجد شرایط حضور در جشنواره فلم فجر نیستند.

نجفی در این گفت‌وگو همچنین درباره شیوه برگزاری این دوره از جشنواره توضیح می‌دهد: در دوره‌های گذشته حدود ۲۰ فلم در بخش‌های مختلف، نامزد دریافت جایزه می‌شدند بنابراین اگر شرایط نمایش فراهم شود، پیش‌بینی می‌شود ۲۰ فلم برای نمایش داشته باشیم که برنامه‌ریزی ما به این صورت خواهد بود که روزی دو فلم به نمایش دربیاید. اگر نمایش فلم داشته باشیم این اکران برای فلم‌هایی که نامزد دریافت جایزه شده‌اند، صورت می‌گیرد. برنامه این نمایش‌ها هم به گونه‌ای خواهد بود که با ساعت منع تردد شبانه تداخلی نداشته باشد.

نرگس آبیار با فلم «ابلق»، حمید نعمت‌الله با فلم «قاتل و وحشی»، محمدحسین مهدویان با فلم «شیشلیک»، ابراهیم شیبانی با فلم «طلاخون»، آیدا پناهنده  با فلم «تی تی»، محسن قرایی با فلم «بدون همه چیز»، هاتف علیمردانی با فلم «ستاره بازی»، علیرضا امینی با فلم «راند چهارم» و... بخشی از مهم‌ترین اسامی این لست هستند.

همچنین حمیدرضا آذرنگ، ستاره اسکندری، محمد امین کریم‌پور و هوشنگ گلمکانی از جمله چهره‌هایی هستند که با نخستین تجربه فلمسازیشان راهی جشنواره فلم فجر شده‌اند.

از دیگر نکات این لست دیده شدن نام زنده‌یاد ضیاالدین دری کارگردان سریال «کیف انگلیسی» است که با فلمی به تهیه‌کنندگی معاونت استانهای صداوسیمای ایران  متقاضی حضور در این دوره از جشنواره شده است.

 این فهرست جهت تطابق با آئین‌نامه و مقررات جشنواره و احراز موارد قانونی اعلام شده در فراخوان جشنواره سی و نهم، مورد بررسی قرار خواهد گرفت و فهرست نهایی آثار برای ارائه به هیات داوران اعلام خواهد شد.

گفتنی است جشنواره فلم فجر مهمترین جشنوارهٔ سینمایی ایران است که از سال ۱۳۶۱ تاکنون معمولاً در میانه ماه دلو/بهمن هر سال در تهران برگزار می‌گردد. تاکنون 38 دوره از این جشنواره برگزار شده‌ است و در سال روان نیز سی و نهمین دوره این جشنواره با رعایت پروتکل های صحی و تحت شرایط خاص تدبیر شده برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید :

آخرین جزئیات از نحوه برگزاری سی و نهمین جشنواره فلم فجر

م ا

نظر شما
ارسال نظر